Nasycone a nienasycone kwasy tłuszczowe

Od wielu lat trwa zażarta dyskusja na temat zagrożeń wynikających ze spożywania nasyconych kwasów tłuszczowych. Powstają one w wyniku sztucznego przekształcenia nienasyconych kwasów tłuszczowych pochodzenia roślinnego np. podczas produkcji margaryn i innych smarowideł do kanapek. Przy wyborze margaryny w sklepie należy zatem kierować się zdrowym rozsądkiem. Niektóre z margaryn obecne na naszym rynku wyprodukowane są w nowoczesnej technologii, która zapobiega wytwarzaniu się niebezpiecznych tłuszczów trans. Tak samo sprawa wygląda z olejami, na których smażymy. Spożywane na zimno nie są dla nas groźne, wręcz przeciwnie, niosą za sobą wspaniałe właściwości. Jednak podczas smażenia olej nagrzewa się do bardzo wysokiej temperatury, co powoduje, że ulega całkowitej przemianie. Co zatem robić, aby uniknąć spożywanie złych tłuszczy? Przede wszystkim unikaj jadania w barach typu fast food. Po drugie, zamiast smażenia na patelni, lepiej gotuj na parze lu b piecz potrawy w piekarniku. Warto również poświęcić troszkę czasu na czytanie etykiet w sklepach spożywczych. Oczywiście do wszystkiego należy podejść z rozsądkiem i zjedzenie frytek lub innego fast foodu raz w miesiącu jeszcze nikomu nie zagroziła. Warto jednak pamiętać, aby w codziennej diecie starać się unikać nasyconych kwasów tłuszczowych.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

Design: